Külföldi állampolgár személyi igazolvány
Külföldi állampolgár személyi igazolvány

Magyar személyi igazolvány kettős állampolgárnak


Magyar állampolgárnak vagy letelepedett személynek adható. Ha kettős állampolgár az illető, akkor a magyarországi szabályok érvényesek rá. Ha EU-s tagállamból érkezett, akkor kilencven, azaz 90 napig nem ellenőrzik, hogy hol lakik, miből él Magyarországon. Ha igazoltatják is a rendőrök elég a személy igazolványát megmutatni. Ebben az időszakban turistaként lehet jelen az országunkban. Ha három hónapot követően, azonban számonkérik az igazoltatásnál, hogy van-e állandó lakcíme Magyarországon, sőt ilyenkor már azt is megkérdezhetik, hogy munkahelye van-e a külföldi állampolgárnak.


Román állampolgár magyar személyi igazolvány


Romániában hoztak egy olyan törvényt 2021-ben, hogy csak azok a román állampolgárok utazhatnak ki külföldre, akiknek elektronikus személyigazolványuk van. Az elektronikus személyigazolvány, azonban nem kötelező, de ha a hagyományos személyit igényli az illető, vagyis a plasztik kártyát, akkor nem utazhat ki Romániából csak belföldön használhatja az iratot. Ha román állampolgár magyar személyi igazolványt szeretne magának, akkor kérhet elektronikus személyigazolványt Romániában Kolozsvárott a főkonzulátuson, vagy Csíkszeredán, Bukarestben igényelhető. Az ügyintézés időpontfoglalással kezdődik. kizárólag csak személyesen lehet intézni, azaz ügyfélkapun keresztül nem. A bukaresti főkonzulátus címe, ahol kizárólag ügyfélfogadási időben lehet ezt a dolgot elintézni:

Bukarest Stefan Negulescu nr. 30.

A kérelem benyújtásához szükséges iratok, okmányok :
1. személyes megjelenés kötelező
2. érvényes szeméyigazolvány, útlevél
3. honosítási okirat
4. magyar lakcímigazolvány
5. Ha van születési házassági anyakönyvi kivonat

Ha kiskorú a gyermek, de már elmúlt 14 éves, akkor mindkettő szülőnek jelen kell lennie.
Ha van magyar születési anyakönyve, akkor azt kell bemutatni, ha nincs, akkor a román születési anyakönyvi kivonatot.
Ha elváltak a szülők, akkor be kell mutatni az eredeti, vagy az eredetivel megegyező hiteles házasságot felbontó jogerős bírósági ítéletet, hiteles magyar fordítással,és a gyerekre vonatkozó szülői jog megszüntetését, áthelyezését.

Az elektronikus személyi díjmentesen igényelhető.


Magyar személyi igazolvány szükséges iratok

Magyar személy igazolvány minden magyar állampolgárnak jár. 2019-től már az újszülötteknek is azonnal jár TAJ szám, és személyi igazolvány, illetve családi kedvezmények igénybevétele esetén adókártya. Korábban elég volt a későbbiekben kikérni, akár 14 éves korig. Szükséges iratok, amiket be kell mutatni:
Útlevél, születési anyakönyvi kivonat.
lakcímkártya, amelyen az állandó lakcímnek szerepelnie kell.
A magyar személy igazolvány ingyenes. Nem kell érte fizetni, ha először igényli az illető, vagy ha lejárt, és meg kell hosszabítani az érvényességét. Fontos megjegyezni, hogy a személyes megjelenés nagyon fontos, sőt elengedhetetlen az igazolvány igénylésekor, mert ujjlenyomatott vesznek az igénylőtől. Ha az illető cselekvőképtelen, vagy gondozásra szoruló, akkor a törvényes képviselőnek kell eljárnia. A személy igazolvány maximum 20 nap alatt készül el, és addig át kell venni, mert, ha nem veszik át, akkor 60 nap után érvényét veszti. Az átvétel idejéről sms-t kaphat, vagy telefonon érdeklődhet. Ön jelöli meg, hogy, hogyan szeretne értesítést kapni az okmány megérkezéséről. Az elkészülésig a hivatalban adnak egy nyomtatott okiratot. Ez az ideiglenes személyi igazolvány. Az igénylésnek több oka lehet: Elvesztette, ellopták, vagy lejárt az igazolványa, illetve kiskorú még, de már igényelhet személyi igazolványt, illetve szülei hitelkérelméhez adókártyával, és személyivel kell rendelkeznie. Természetesen ebben az esetben, mivel még csecsemő az illető az ügyintézés az okirat megcsináltatására, a felnőttekre hárul. A cserére, pótlásra ugyanazok a feltételek érvényesek, mint az igénylésre. Ebben az esetben korábban megszabtak egy háromezer forintos összeget, azaz 3000 forintos összeget, hogyha valaki elhagyta, vagy eltörte a plasztik személyi okmányát, ha lejárt az igazolvány, vagy névváltoztatás miatt kell újat csináltatni, akkor az biztosan ingyenes. A világjárvány megérkezésével az ügyintézés ezen a területen is átállt online lehetőségre ügyfélkapun keresztül, amely a magyarország.hu oldalon érhető el.
Cégünk abban tud segíteni szerződéskötés mellett, hogy állandó lakcímet biztosítunk, ahhoz, hogy az ügyintézést el tudja kezdeni.


Letelepedési engedély ára